poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Pyszny sernik Marcina

Przepis na ten sernik dostałam od kolegi .Miałam możliwość jedzenia jego wypieków ,więc postanowiłam w te święta poprosić go o przepis. Serniczek jest delikatny ,niezbyt słodki i wilgotny .Tej masy serowej jest tyle że zrobiłam go na blaszce od piekarnika ale niestety  podczas końcowego pieczenia opadł .Drugim razem zrobię w innej formie ale też dużej .
Ciasto polecam ,choć zdjęcie nie jest zbyt ładne  -u mnie już go nie ma !!!!



POTRZEBNE BĘDZIE 

Na ciasto kruche 

1/2 kostki masła
1/2 kostki margaryny Kasia
2 i 1/2 szklanki mąki 
2 łyżki proszku do pieczenia 
1 cukier waniliowy 
4 żółtka (białka odłożyć do masy serowej)
1/2 szklanka cukru 

Masło i margarynę posiekać z mąką ,dodać resztę składników i zagnieść .Z ciasta zrobić podkład .
Wcześniej wysmarować blachę margaryną i podsypać je mąką . 


Masa serowa 


1kg sera białego na sernik (ja miałam z wiaderka )
1 cukier waniliowy 
2 budynie śmietankowe bez cukru
1/2 kostki masła
1,5-2 szklanki cukru pudru (ja dałam tą mniejszą porcję sernik nie był taki słodki )
8-10 jaj -same żółtka !!!( białka odłożyć i złączyć z tymi z podkładu )

Cukier puder zmiksować z żółtkami na kogel -mogel,dodać budynie ,cukier waniliowy ,roztopione masło schłodzone ,oraz na końcu dodać ser .Wszystko wymieszać .
Ubić ze wszystkich białek pianę i delikatnie dodawać  ją do sera mieszając masę łyżką .
Masę serową wylać na podkład z ciasta kruchego.
Piec w 180 *C ok 1 godziny .Po upieczeniu ciasto pozostawić w piekarniku do wystygnięcia .
Sernik ozdobić według własnego uznania .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie wiem czemu  mi opadło -może trzeba było odkroić ciasto od ścianek blachy na samym początku pieczenia . Następnym razem tak zrobię
  



Brak komentarzy: