poniedziałek, 6 maja 2013

SAŁATKA MEKSYKAŃSKA Z CHIPSAMI

Przepyszna i efektownie wyglądająca sałatka robi furorę na każdym przyjęciu ,nadaje się także na grilla .
Przepis pochodzi od NIKOL ,pozwoliłam sobie na pewne zmiany co chodzi o smak i ostrość sałatki.
Cytuję częściowo przepis autorki ,moje zmiany podaję w nawiasie .




Składniki:


  • 0,5 kg mięsa mielonego
  • 1 czerwona cebula (ja dałam zwykłą białą cebulę )
  • 3 - 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • pół główki sałaty (ja dałam kapustę pekińska ,uważam ę jest twardsza i bardziej chrupka)
  • 3 pomidory
  • 0,5 kg pieczarek
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 0,5 l jogurtu naturalnego
  • 6 łyżek majonezu
  • 200 g sera żółtego (dałam 100 g)
  • paczka chipsów tortilla (chipsy pikantne Wasabi)
  • pieprz, sól (2-3 ząbki czosnku ,przyprawa do gyrosa)
Cebule drobno posiekać ,podsmażyć na patelni .Dodać mięso mielone oraz koncentrat pomidorowy ,doprawić solą ,pieprzem oraz przyprawą gyros ,dokładnie podsmażyć .
W miedzy czasie pokroić pieczarki i podsmażyć na osobnej patelni .Nie trzymać ich zbyt długo na patelni ponieważ czym dłużej je smażymy to pieczarki nam ciemnieją ,pieczarki odcedzić z nadmiaru wody .
Sałatkę robimy w przezroczystej misce i układamy składniki warstwami .
-porwana sałata (u mnie pokrojona kapusta pekińska)
-pokrojone w kostkę pomidory 
-przysmażone mięso mielone
-przysmażone pieczarki 
-kukurydza
-czerwona fasola

Teraz zajmiemy się sosem 
Jogurt wymieszać z majonezem doprawić do smaku solą i pieprzem (ja dodałam drobno pokrojony czosnek 2-3 ząbki)

* Polałam tym sosem wyłożone warstwy i  odstawiłam do lodówki na noc aby sałatka się lepiej przegryzła 
Przed samym podaniem na stół starłam żółty ser na wierzch i posypałam pokruszonymi chipsami .Dookoła miski  powtykałam chipsy tortilla .

 Jeżeli chcecie dowiedzieć się jak tą sałatkę zrobiła Nikol zajrzyjcie do niej polecam 
 http://nikolodkuchni.blogspot.co.uk/2012/08/saatka-meksykanski-krol-imprezy.html 
 

Brak komentarzy: