wtorek, 24 grudnia 2013

Kruche ciasteczka-" Maszynkowce''






















Jest to przepis na ciastka przeciskane przez maszynkę tzw MASZYNKOWCE , ale że ja niestety nie posiadam tego sprytnego urządzenia- zrobiłam trochę inne kształty i dodałam marmoladę na wierzch  Są bardzo dobre, szkoda tylko że zrobiłam ich tak mało.

SKŁADNIKI

3/4 kg mąki pszennej
30 dag margaryny
4,5 dag smalcu
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3 żółtka
6 łyżek cukru pudru
1,5 łyżki śmietany
szczypta soli
cukier waniliowy
cukier puder

WYKONANIE

Zagnieść ciasto, włożyć  na 2 godziny do lodówki. Robić ciastka przeciskając ciasto przez maszynkę lub zrobić inne kształty ( ja dodałam do środka ciastek marmoladę różaną lecz nie jest to konieczne)  Wykładać na natłuszczoną blaszkę i piec w temp. 190 stopni do momentu uzyskania  złotego koloru
Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. 

Brak komentarzy: