czwartek, 18 lipca 2013

Naleśniki z musem owocowym pod bezową pierzynką



Aby zrobić ten torcik naleśnikowy będziecie potrzebować 
-parę usmażonych naleśników 7-10 szt
-miazga owocowa z dodatkiem cukru mogą to być jagody ,maliny,porzeczki itp. (u mnie czarna porzeczka)
-masa na bezę

Możecie skorzystać z przepisu na naleśniki ode mnie lub usmażyć swoje ulubione.

CIASTO NA NALEŚNIKI
 
  • Mleko -1,5 szklanki 
  • Woda -1,5 szklanki
  • Jajka -2 sztuki
  • Mąka - 2 szklanki (ja dodałam 2,5 szklanki mąki tortowej , ciasto wydawało mi się zbyt rzadkie)
  • Szczypta soli (ja dodałam 1/4 łyżeczki)
 Ubić jajka z solą. Dodać mąkę, wlać mleko i wodę. Dokładnie wymieszać i sprawdzić, czy ciasto ma dobrą konsystencję, podnosząc łyżkę pionowo – powinno spływać i jednocześnie pokrywać powierzchnię łyżki. Smażyć naleśniki na płaskiej patelni na klarowanym maśle (ja smażyłam na oleju).


Mus owocowy robimy za pomocą blendera lub miażdżymy widelcem z dowolnych owoców, dodając do nich trochę cukru aby nie były kwaśne 

Ja Beze robię tylko z jednego przepisu który jest dostępny na blogu ,ale żebyście nie musieli szukać wstawię i tutaj .

  SKŁADNIKI
  -5 białek (o temperaturze pokojowej)
  -2,5 szklanki cukru pudru
  -szczypta soli
  -cukier waniliowy


 WYKONANIE -Białka muszą mieć temperaturę pokojową dodajemy do nich szczyptę soli i miksujemy na wolnych obrotach do uzyskania sztywnej piany ,dodajemy stopniowo do piany cukier puder ,cukier waniliowy i ubijamy (wolne obroty)do momentu uzyskania sztywnej masy. Masa jest gotowa jeżeli przekręcając miskę do góry dnem ona nie wypłynie nam .


WYKONANIE TORCIKU BEZOWEGO 

Naleśniki usmażyć i przełożyć każdego musem owocowym układając je jeden na drugim ,wierzch posmarować masą bezową. Nagrzać piekarnik do 100 *C i piec od 60-90 min ( ja piekłam w formie do ciasta, bo nie miałam tortownicy pod ręką ,wyłożyłam folią do pieczenia) , po upieczeniu uchylić lekko piekarnik na ok 1 godzinę, aby beza nam ładnie wyschła i była chrupiąca .Można podawać na ciepło lub schłodzone następnego dnia z dodatkiem bitej śmietany .


naleśniki już przełożone musem owocowym

oraz pokryte już masą na bezę, na wierzchu owoce

Brak komentarzy: