czwartek, 15 listopada 2012

BUŁGARSKA SZARLOTKA




Bardzo proste i tanie ciasto bez jajek i masła. 
Przepis na małą formę -ja zrobiłam z podwójnej porcji składników oraz do produktów sypkich dodałam z karmelizowaną skórkę pomarańczową(choć nie jest to konieczne) oraz do jabłek dodałam cynamon nie słodziłam ich ponieważ jabłka były bardzo słodkie (taka odmiana) ,radzę kupić jabłka kwaskowe.

SKŁADNIKI
1 łyżka. grysik
1szkl. mąka
1szkl. cukier
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
5 jabłek
sok z cytryny
1szkl. mleko

WYKONANIE

Wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, kaszę mannę i cukier. Zetrzeć jabłka i skropić  sokiem z cytryny.Wysmarować formę i posypać bułką tartą , na dno wysypać część suchych produktów ,wylać trochę gotowanego mleka, aby masa trochę nasiąkła a następnie wykładamy  jabłka, potem następną warstwę mieszaniny  ,jabłka i ponownie warstwę mieszaniny i jabłka .Mają być takie trzy warstwy Napełnić szklankę pozostałą resztą  wrzącego mleka i polać równomiernie całość w kilku miejscach przebijać ciasto nożem ,aby mleko doszło do  dna formy(ja robiąc z podwójnej porcji składników nie wykorzystałam 2 szklanek mleka było tego trochę mniej bo ciasto było na moje oko wystarczająco wilgotne . Piec około 50 minut w temperaturze 180C.

Brak komentarzy: