poniedziałek, 5 listopada 2012

Puszyste marshmallow z truskawkami



PUSZYSTE CIASTO Z PIANEK MARSHMALLOW I TRUSKAWEK.

Wspaniałe ciasto z pianek podbiło serca najmłodszych łasuchów .Słodycz pianek i kwasowość owoców wspaniale się ze sobą komponują -(ja zrobiłam z malinami dla mnie idealne połączenie). W przepisie spód podany jest z ciastek ,ja zrobił połowę ciasta z biszkoptami i połowę tak jak jest w przepisie i stwierdzam że biszkopty są lepsze. 

Na blaszkę ok. 20x20cm 
 Spód: 200 g ciasteczek zbożowych 50 g stopionego masła -(albo można wyłożyć blachę biszkoptami) 

Masa piankowa  
300 g pianek 
1/2 szklanki mleka 
1 szklanka śmietanki kremówki 30 lub 36%

Masa truskawkowa 
400 g truskawek świeżych lub mrożonych (ja zrobiłam z malinami ) 
2 opakowania galaretki truskawkowej (każde na 1/2 l wody) 1 1/2 szklanki gorącej wody 

WYKONANIE
Ciasteczka mieszamy z ciepłym masłem. Masę wgniatamy w dno blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawiamy. Pianki wkładamy do garnuszka z mlekiem. Stawiamy go na garnku z gotującą się wodą i podgrzewamy do momentu całkowitego roztopienia się pianek. Pamiętajmy o mieszaniu. Odstawiamy do ostudzenia. W tym czasie 300 g truskawek miksujemy na pure. Resztę kroimy na kawałki. Jeśli wolimy, można też rozdrobnić wszystkie. Galaretki rozpuszczamy w gorącej wodzie i dodajemy to do masy truskawkowej. Czekamy, aż zacznie tężeć. Kiedy tak się stanie, ubijamy śmietankę kremówkę i łączymy stopniowo, mieszając łyżką lub szpatułką z ostudzoną masą piankową. Teraz nakładamy na ciasto obie masy, najlepiej po łyżce tej, po łyżce tej i widelcem robimy marmurkowy wzorek. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin. Po zastygnięciu kroimy. :) Ja ozdobiłam bita śmietaną. Smacznego!!!
Przepis pochodzi ze strony Cukrowej Wróżki -http://ciasteczkowepotwory.blox.pl/2012/06/Strawberry-marshmallow-swirl.html

Brak komentarzy: