niedziela, 3 lutego 2013

CIASTECZKA UCIERANE



CIASTECZKA UCIERANE -W smaku podobne do biszkoptów,ja zamiast skórki cytrynowej dodałam olejku pomarańczowego.Ciasteczka wyciskane rękawem w smaku 
są bardzo dobre . Polałam je tylko czekoladą , ale następnym razem zrobię z tego przepisu biszkopty z galaretką .



SKŁADNIKI
150g masła (margaryny) 
1 cukier waniliowy 
80-100g cukru 
250g mąki pszennej
120g mąki ziemniaczanej 
1/2 szklanki mleka (125ml) 
aromat cytrynowy lub otarta skórka z 1 cytryny 

WYKONANIE
Miękkie masło dokładnie utrzeć z cukrami. Dodać aromat cytrynowy. Wymieszać oba rodzaje mąki. Dodawać do masy na zmianę z mlekiem, ciągle ucierając. Masę przełożyć do szprycy z końcówką o kształcie dużej gwiazdki. Wyciskać różne kształty na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w 180 stopniach przez ok. 15 minut.(Ja piekłam w termoobiegu) 

II sposób  

Z ciasta można też ulepić małe kulki.Lepiąc kulki zwilżamy ręce wodą aby ciasto nie przyklejało się do rąk.W każdej kulce zrobić wgłębienie i po upieczeniu napełnić je marmolada lub galaretka i posypać cukrem pudrem .
Piec ok. 20 minut w 180 stopniach. 

Brak komentarzy: