niedziela, 3 lutego 2013

TARTA JESIENNA


Tak wyglądała przed pieczeniem.
 

Jak zobaczyłam tą kolorową tartę na blogu Anyżkowo to
byłam zachwycona .Wspaniałe kolory i pomysłowość autorki przepisu zachęciły mnie do zmierzenia się z tą potrawą , a czy mi wyszła wizualnie to już oceńcie sami ,bo już smak poznacie kiedy sami ją upieczecie.
Pozwolę sobie zacytować przepis z tego bloga

http://anyzkowo.blogspot.com/2012/08/tarta-z-cukinia-i-bakazanem.html 


 SKŁADNIKI NA CIASTO 
-1,5 szklanki mąki 
-120g zimnego masła 
-1 żółtko 
-1/2 łyżeczki soli 
-50ml wody 

SKŁADNIKI NA FARSZ  
-1 cukinia 
-1 bakłażan 
-2 marchewki 
-150ml śmietany 30% 
-1 jajko 
-100g startej mozzarelli 
-olej  
-sól 
-pieprz
-(ja dodałam oregano,bazylię i czosnek chodz nie było tego w przepisie autorki ) 

Przygotowanie ciasta

Mąkę poszatkować z zimnym masłem za pomocą noża  (wcześniej masło pokroić na drobniejsze kawałki), dodać żółtko, sól i wodę. Wyrobić jak najszybciej ciasto.Uformować kulkę zawinąć ją w folię spożywczą i włóż do lodówki na 40-50 minut.Po tym czasie rozwałkować ciasto i włożyć do foremki. 
Na ciasto położyć kawałek papieru do pieczenia i wysypać groch, nie będzie nam się ono dzięki temu wybrzuszać podczas pieczenia.Wsadzić do nagrzanego piekarnika na 190 stopni i piec ok.15 minut. Następnie ściągnąć z ciasta groch i dopiekać kolejne 5 minut. 

Przygotowanie farszu

Do kubka wlać śmietanę dodać jajko rozbełtane widelcem. Wsypać startą mozzarellę i wymieszać składniki. Dodać sól , pieprz lub inne przyprawy (ja dodałam jeszcze oregano ,bazylię i czosnek dla wzbogacenia smaku).Powstałą 
mieszankę wylać na ostudzoną tartę. 

A teraz czas na kolorowe warzywa

Bakłażana, cukinię i marchewkę pokroić wzdłuż na cienkie plasterki- jeśli będą szerokie przekroić na pół (najlepiej pomóc sobie przy tym używając obieraczki do warzyw lub krajalnicy wtedy paseczki wyjdą jednakowej grubości). Układać paseczki obok siebie na przemian ,aby tarta była wymieszana różnymi kolorami warzyw.
Całość posmarować oliwą i wsadzić do nagrzanego piekarnika do 170 stopni i piec przez 30-45 minut. 

Mam nadzieję że wy też zmierzycie się z tym wspaniałym 
przepisem .Więc do dzieła !!!!


Brak komentarzy: