piątek, 1 lutego 2013

DOMOWY BUDYŃ WANILIOWY


BUDYŃ WANILIOWY WŁASNEJ ROBOTY - jest o niebo lepszy od tego kupnego i robi się go bardzo szybko. Warto zrobić go samemu .

Ilość porcji: 4- takie jak widać na zdjęciu 

SKŁADNIKI
2 szklanki mleka (czyli 500 ml) 
2 żółtka 
3-4 łyżki cukru(w zależności jak lubimy słodkie desery) 
1 laska wanilii (ja dałam cukier waniliowy ) 
2 łyżki mąki ziemniaczanej 
2 łyżki masła 

DO PODANIA
sok malinowy,owoce,łyżeczka ulubionego dżemu, itp. 

WYKONANIE
1. Laskę wanilii przecinamy i wydłubujemy ziarenka.(Ja dodałam cukier waniliowy) 
2. Do garnuszka nalewamy połowę podanego mleka, dodajemy masło, a także ziarenka wanilii. Mieszamy i ustawiamy na niewielkim ogniu.
3. Resztę mleka wlewamy do miski, dodajemy żółtko, cukier, mąkę ziemniaczaną i miksujemy. 
4. Do gorącego mleka w garnuszku wlewamy powoli (ciągle mieszając) zawartość miski. 
5. Mieszamy, a jak zawrze,  zacznie natychmiastowo gęstnieć. 
Mieszamy aby nie było grudek, zdejmujemy z gazu i jeszcze chwilkę mieszamy by był gładki. 

Nakładamy do pucharków, polewamy sokiem lub dowolnie dekorujemy (u mnie na spodzie pokrojony banan ,bita śmietana na wierzchu, a pod nią cząstki pomarańczy,kiwi,posypka czekoladowa i dżem truskawkowy)  
SMACZNEGO

Brak komentarzy: