czwartek, 25 października 2012

Cukinia faszerowana mięsem i warzywami



SKŁADNIKI
  - 0,5 kg mięsa wołowo - wieprzowego mielonego
  - 1 saszetka ryżu
  - 1 duża cebula 
  - 1 duża marchew 
  - 2 papryki kolorowe (np żółta ,czerwona) 
  - 3 pomidory 
  - 1/2 puszki kukurydzy 
  - sól,pieprz,oregano,bazylia,przyprawa do kebabu 
  - 2/3 ząbki czosnku 
  - ser żółty miękki 
     ( np gouda)                                                                                     
WYKONANIE-Ryż ugotować ,pokroić w kostkę cebulę i paprykę ,pomidory sparzyć obrać ze skórki , marchew zetrzeć na grubej tarce jarzynowej.Wszystko przesmażyć na patelni zaczynając od cebuli,papryki następnie marchwi, a na końcu dodać pomidory , dodać przyprawy . Dusić do momentu aż odparuje sok z pomidorów .Przesmażyć także mięso mielone z drobno pokrojonym czosnkiem lekko posolić i popieprzyć (ja smażyłam bez tłuszczu). Warzywa i mięso dodać do ryżu ,wsypać kukurydzę i dokładnie wymieszać.
Z cukinii wydrążyć nasiona,posolić wierzch cukinii delikatnie solą i nadziewać je farszem .
Ja piekłam w 190*c( termoobieg) -45min,pod koniec pieczenia posypać serem żółtym i ponownie chwilę zapiekać do momentu rozpuszczenia się sera.
Ta porcja składników starczyła mi na jedną dużą i jedną małą cukinię .

Brak komentarzy: