czwartek, 25 października 2012

Omlet na majonezie z nadzieniem ziemniaczano-cebulowym


SKŁADNIKI
 - 2 jajka 
- 4 łyżki mąki 
-1/4 szklanki wody 
- 2 duże łyżki majonezu
- olej do smażenia
 - 1 większa cebula
- parę ziemniaków
- przyprawa chili,sól,pieprz,przyprawa do ziemniaków
- koperek.                                                                                                                             
WYKONANIE- Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na pianę z odrobiną soli. W miseczce połączyć żółtka, mąkę (na jedno jajko 2 łyżki mąki), wodę,2 łyżki majonezu . Wymieszać tak żeby nie było grudek, masa musi być o konsystencji gęstej śmietany więc wody dodajemy tak na oko (ale nie za dużo u mnie niecała 1/4 szklanki wody ).
Do masy dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy,wkrawany do środka koperek oraz dodajemy wszystkie przyprawy . Cebulę przysmażyć na patelni , ziemniaki pokroić na plasterki i usmażyć (ja smażyłam jak frytki na głębokim oleju ,można też przysmażyć na patelni) . Cebulę oraz ziemniaki odsączone z oleju dodać do masy ,wymieszać . Wylewamy na rozgrzaną patelnię.Można przykryć patelnie pokrywka i na małym ogniu pieczemy po obydwóch stronach (ja aby przekręcić omlet użyłam pokrywki). 
Omlet można zrobić z różnymi dodatkami.

Brak komentarzy: